Uncategorized

Vitaminas B12: kur jo gauti ir kodėl jis mums reikalingas?

Jaučiatės visą laiką pavargę? Sunkiai atsimenate informaciją? Vis sunkiau sekasi atlikti fizines užduotis? Tai vieni dažniausių skundų, kuriuos gydytojai girdi iš pacientų, tačiau dažniausiai tai nėra rimtų ligų priežastis, o paprasčiausias vitamino B12 trūkumas.

Kur gauti vitamino B12?

Daugiausiai šio vitamino yra mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose ir pieno produktuose. Tačiau, ne visada šis vitaminas yra lengvai pasisavinamas žarnyne – gyvūlinės kilmės produktai yra pakankamai sunkiai skaidomi, o šis vitaminas priklauso vandenyje tirpstančių B vitaminų grupei, kurie yra glaudžiai surišti su baltymais, esančiais minėtuose produktuose. Jeigu nevartojate gyvūlinės kilmės produktų, rinkitės maisto papildus su vitaminu B12. Svarbu pasirinkti saugią šio vitamino formą (metilkobalaminą), kadangi rinkoje yra dvi – cianokobalaminas ir metilkobalaminas.

Kam reikalingas vitaminas B12?

Šis vitaminas yra būtinas raudonųjų kraujo kūnelių formavimosi ir funkcionavimo procesuose, taip pat nervų sistemos palaikyme, svarbus koncentracijai, mokymuisi, atminčiai, mąstymui. Tyrimais įrodyta, kad šis vitaminas sumažina nuovargį ir silpnumą.

Kas turėtų vartoti vitaminą B12?

Veganai ir vegetarai turėtų įtraukti papildomą vitamino B12 vartojimą į savo racioną, dėl mažo arba visiško nevartojimo gyvūlinės kilmės produktų. Vitaminas B12 svarbus ląstelių dalijimosi procesuose ir folio rūgšties apykaitoje, taip pat yra itin svarbus nėščiosioms ir maitinančioms mamoms, kadangi kūdikio organizme šio vitamino kiekiai yra nedideli.

Šio vitamino trūkumas gali pasireikšti bet kuriuo metu, ypač augant. Vitaminas B12 kaupiasi kepenyse, o šio vitamino trūkumo sukelti požymiai gali slėptis ne vienierius metus ir klaidinti ne tik pačius pacientus, bet ir daktarus.